Τρίτη 23 Αυγούστου 2016

Είναι το παιδί έτοιμο για το νηπιαγωγείο;

Συνοδευτική φωτογραφία του άρθρού Ο ρόλος του παιδικού σταθμού και του νηπιαγωγείου
Το σχολείο ξεκινά σε μερικές εβδομάδες και οι μικροί μαθητές θα μπουν με μια νέα περιπέτεια: Το νηπιαγωγείο. Καθώς εξοικειώνονται ή ενθουσιάζονται με τα νέα τους μολύβια και τα πολύχρωμα τσαντάκια τους, πολλοί γονείς αναρωτιούνται, "είναι το παιδί έτοιμο γι' αυτό το μεγάλο βήμα, και τι σημαίνει το να είναι έτοιμο το παιδί μου για το νηπιαγωγείο;"

Σύμφωνα με νέες έρευνες, οι μαθητές μπαίνουν στο νηπιαγωγείο με πολύ διαφορετικές ικανότητες, τις οποίες διαθέτουν φυσικά από διαφορετικές εμπειρίες της παιδικής τους ηλικίας. Μια μέση τάξη νηπιαγωγείου μπορεί να έχει παιδιά που να διαθέτουν την ικανότητα να διαβάζουν ή παιδιά που δεν αναγνωρίζουν γράμματα ή ήχους από βιβλία. Αυτή η κλίμακα κάνει τη δουλειά ενός νηπιαγωγού αρκετά δελεαστική.

Σπαταλάμε αρκετό χρόνο σκεπτόμενοι, τι ικανότητες μπορεί να κάνουν την έναρξη του σχολείου πιο εύκολη για τα παιδιά και τις οικογένειές τους.


Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι τα παιδιά δεν χρειάζεται να διαβάζουν πριν μπου
ν στο νηπιαγωγείο. Υπάρχουν μερικές συγκεκριμένες ικανότητες που δίνουν στα παιδιά μια δυνατή υποδομή για ανάγνωση όταν ξεκινούν το σχολείο. Μια κορυφαία μελέτη στο θέμα αυτό, μας αναφέρει ότι "πριν τα παιδιά διαβάσουν, γράψουν ή αρχίσουν να μετράνε, θα πρέπει να αποκτήσουν στοιχειώδεις ικανότητες, που θα τους χρησιμεύουν ως εφαλτήριο προς τη γνώση, σε πιο προηγμένες και σύνθετες δεξιότητες" (Snow, Burns, and Griffin 1998). Για το διάβασμα, αυτές οι στοιχειώδεις δεξιότητες περιλαμβάνουν:
  • Εξοικείωση με τις εικόνες και τον τρόπο ανάγνωσης.
  • Να μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τα γράμματα με το όνομά τους.
  • Να σχετίζουν τους ήχους με γράμματα ή τους γραμματικούς συνδυασμούς.
  • Να κατανοούν την ονομασία των λέξεων.
Τα παιδιά που είναι εξοικειωμένα με την ακουστική μέθοδο, κατά την είσοδό τους στο νηπιαγωγείο τείνουν να προχωρήσουν πιο εύκολα και γρήγορα από εκείνα που δεν έχουν συνηθίσει να συνδέουν ήχους γραμμάτων και συμβόλων. Εκτός από την ακουστική μέθοδο, παρακάτω θα βρείτε μερικά κλειδιά που θα κάνουν τις βασικές ιδιότητες ανάγνωσης πολύ πιο εύκολες για τα παιδιά στο σχολικό τους ξεκίνημα:
  • Να ακούνε προσεκτικά ιστορίες.
  • Να αναγνωρίζουν λέξεις και ομοιοκαταληξίες.
  • Να μιλάνε με ολοκληρωμένες προτάσεις, που θα περιλαμβάνουν 5 με 6 λέξεις.
  • Να δημιουργούν ιστορίες από εικόνες ή να χρησιμοποιούν εικόνες σαν αναφορά.
  • Να ακούνε σχετικούς ήχους στις λέξεις.
  • Να αναγνωρίζουν και να λένε μερικά γράμματα στην αλφάβητο.
  • Να δείχνουν ενδιαφέρον για τα βιβλία.
  • Να αναγνωρίζουν κοινές λέξεις όπως το "σταμάτα".
  • Να αντιλαμβάνονται ότι οι λέξεις που λέτε μπορούν επίσης να γραφτούν χρησιμοποιώντας γράμματα από την αλφάβητο.
  • Να μετράνε μέχρι το δέκα.
  • Να αναγνωρίζουν χρώματα.
Η εκκίνηση του σχολείου μπορεί να είναι μια αγχωτική περίοδος για τα παιδιά και τους γονείς, και ενώ υπάρχουν συγκεκριμένες ικανότητες που θα κάνουν τα πρώτα βήματα ενός παιδιού στο σχολείο πιο εύκολα, είναι τελείως φυσιολογικό για τα παιδιά να εισάγονται στις πρώτες τους σχολικές εμπειρίες μέσα από ποικίλα αναπτυξιακά στάδια.

Η καλύτερη συμβουλή που μπορούμε να σας δώσουμε ώστε να προετοιμάσετε το παιδί για το νηπιαγωγείο, είναι να διαβάζετε πολλά βιβλία μαζί με το παιδί, να κοιμάται καλά και να του κάνετε πολλές αγκαλιές, περισσότερες από πριν. Γι΄ αρχή, ξεκινήστε με το διάβασμα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου