Καλοκαιρινά καλλιτεχνικά εργαστήρια δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά Νηπιαγωγείου και όλων των τάξεων του Δημοτικού.
Το Λαογραφικό & Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας - Θράκης με αφορμή τις θεματικές ενότητες των δύο μόνιμων εκθέσεών του οργανώνει σε δύο κύκλους, διάρκειας δύο εβδομάδων (40 ώρες) ο καθένας, τα ακόλουθα εκπαιδευτικά εργαστήρια:
Α' Κύκλος. Δευτέρα 17 Ιουνίου - Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013: "Με τη δύναμη του νερού"
Πρόγραμμα εμπνευσμένο από τη μόνιμη έκθεση: "Στους Μύλους της Μακεδονίας και της Θράκης: Νερόμυλοι, Νεροπρίονα, Νεροτριβές, Μαντάνια στην Παραδοσιακή Κοινωνία"
Β' Κύκλος. Δευτέρα 1 Ιουλίου - Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013: "Ένα κουβάρι ρούχα"
Πρόγραμμα εμπνευσμένο από τη μόνιμη έκθεση: "Παραδοσιακές Ενδυμασίες
της Μακεδονίας και της Θράκης, 1860 - 1960"
Οργάνωση και εφαρμογή: Ομάδα Καλλιτεχνών SourLiBooM
Πρόγραμμα ημερήσιων δραστηριοτήτων: 9.30 - 13.30
Θεατρικό παιχνίδι - ανάγνωση παραμυθιών - "λογοτεχνία στην πράξη"
Χορός - κίνηση
Μουσική - τραγούδι
Εικαστικά - κατασκευές
Μέγιστος αριθμός παιδιών: 20 ανά κύκλο (τα παιδιά του Α' Κύκλου μπορούν να συμμετάσχουν και στο Β' Κύκλο με έκπτωση 10%)
Σε κάθε κύκλο τα παιδιά θα χωρίζονται σε δύο διαφορετικές ομάδες, ανάλογα με την ηλικία τους.
Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι 10 Ιουνίου 2013. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Συμμετοχή: 120 € / Κύκλο (2 εβδομάδες)
Για αδέλφια παρέχεται έκπτωση 20%.
Στο τέλος κάθε κύκλου θα γίνεται από τα παιδιά και τους διδάσκοντες παρουσίαση των προγραμμάτων για τους γονείς.
Τηλέφωνα επικοινωνίας για δηλώσεις συμμετοχής:
2310 889.840 κα Νικολέτα Σιώκη, καθημερινά 09:00 - 13:00
6944 988.067 κα Βαλεντίνα Παρασκευαΐδου, 6934 661.415 Γρηγόρης Πυριαλάκος
Διεύθυνση: Βασ. Όλγας 68, 546 42 Θεσσαλονίκη
Τηλ: 2310 830.591, 2310 889.840, 2310 889.855. Fax: 2310 844.848
www. lemmth.gr, e-mail: lemm-th@otenet.gr
Η Ομάδα Καλλιτεχνών SourLiBooM δημιουργήθηκε το 2008 στη Θεσσαλονίκη από καλλιτέχνες, που υπηρετούν διάφορες μορφές Τέχνης (θέατρο, χορός, μουσική, εικαστικά, φωτογραφία, λογοτεχνία, κ.ά.). Πραγματοποιεί καλλιτεχνικές και εκπαιδευτικές δράσεις και επιδιώκει τη συνεργασία με άλλους καλλιτέχνες, ομάδες και πολιτιστικούς φορείς. Τον Οκτώβριο του 2010 οι SourLiBooM απόκτησαν το δικό τους "σπίτι", τον Χώρο Τέχνης SourLiBooM, ένα χώρο συνάντησης και συν-δημιουργίας καλλιτεχνών από διαφορετικά καλλιτεχνικά πεδία.
Α' Κύκλος: "Με τη δύναμη του νερού"
1. Θεατρικό παιχνίδι - ανάγνωση παραμυθιών - λογοτεχνία στην πράξη:
- Θεατρικές ασκήσεις που προάγουν το πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας.
- Αυτοσχεδιασμός και παιχνίδι ρόλων με βάση παραδοσιακά επαγγέλματα σχετιζόμενα με τις μηχανές της έκθεσης υδροκίνησης (μυλωνάς, ξυλοκόπος, κ.ά.).
- Δραματοποίηση παραμυθιών και άλλων λογοτεχνικών κειμένων με αναφορές σε νερόμυλους, αργαλειούς, κ.ά.
- Αφήγηση παραμυθιών ανάλογης θεματολογίας.
- Τι είναι ο ήχος. Αντίληψη του ήχου του περιβάλλοντος. Διαφορές πόλης - υπαίθρου, κλειστού - ανοιχτού χώρου, διαφορές φωνής ανθρώπου - ζώων, κ.ά. Η έννοια της παύσης - σιωπής.
- Κατανόηση του ρυθμού όπως αυτός προκύπτει από τη φύση ή τους ήχους γύρω μας (μαντάνι, φτερωτή, κ.ά.). Ρυθμική αγωγή με το σώμα ή/και με μικρά κρουστά όργανα.
- Μουσικά παιχνίδια που σκοπό έχουν την κατανόηση εννοιών όπως το τονικό ύψος, ο ρυθμός, η ταχύτητα της μελωδίας (τέμπο), κ.ά.
- Κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού - μακέτας που αποτελεί ουσιαστικά μικρογραφία ενός χωριού με το περιβάλλον τοπίο (λιβάδια, χωράφια, ποτάμια, δάσος, βουνά) και τα εργαστήρια παραδοσιακής τεχνολογίας (νερόμυλος, μαντάνι, αργαλειός, κ.ά.). Τα παιδιά θα κληθούν να δημιουργήσουν τμήματα αυτού του "φανταστικού" χωριού αξιοποιώντας υλικά με τα οποία έρχονται σε επαφή στην καθημερινότητά τους, όπως μακαρόνια, καλαμάκια, βαμβάκι, κ.ά.
- Μέσα από τη διαδικασία της κατασκευής, αλλά και το παιχνίδι με το τελικό δημιούργημα, στόχος είναι τα παιδιά να κατανοήσουν τις συνήθειες εκείνης της εποχής σε σχέση με την απόκτηση βασικών αγαθών, να γνωρίσουν τη χρησιμότητα και τη σημασία των παραδοσιακών μηχανών ως προς τη βελτίωση των συνθηκών ζωής και να ταξιδέψουν στις μνήμες των προγόνων.
- Γνωριμία με το σώμα και τον χώρο με μουσικοκινητικά παιχνίδια. Ασκήσεις σε εσωτερικό και εξωτερικό χώρο για καλύτερη κατανόηση του χώρου που καταλαμβάνει το σώμα μας.
- Κινησιολογικά μοτίβα εμπνευσμένα από τα στοιχεία της φύσης (νερό, αέρας, γη, κ.ά.).
- Κινησιολογικά μοτίβα εμπνευσμένα από τη ζωή στην πόλη και το χωριό (τι κάνουμε, όταν είμαστε στην πόλη και τι θα κάναμε αν ήμασταν σε ένα χωριό). Προσέγγιση μέσω του σώματος επαγγελμάτων σχετικών με την έκθεση της υδροκίνησης (π.χ. μυλωνάς).
- Αυτοσχεδιασμοί με βάση τα παραπάνω που θα καταλήγουν σε μια μικρή χορογραφία εμπνευσμένη από τις κινήσεις και τη σωματική έκφραση των παιδιών.
1. Θεατρικό παιχνίδι - ανάγνωση παραμυθιών - λογοτεχνία στην πράξη
- Θεατρικές ασκήσεις που προάγουν το πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας.
- Αυτοσχεδιασμός και παιχνίδι ρόλων με βάση παραδοσιακά επαγγέλματα σχετιζόμενα με τη διαδικασία κατασκευής ρούχων, υποδημάτων και κοσμημάτων.
- Δραματοποίηση παραμυθιών και άλλων λογοτεχνικών κειμένων σχετιζόμενα με τα παραπάνω επαγγέλματα και γενικότερα με την ενδυμασία.
- Αφήγηση παραμυθιών ανάλογης θεματολογίας.
- Γνωριμία με παραδοσιακά μουσικά όργανα όπως αυτά αναφέρονται στην έκδοση του Λ.Ε.Μ.Μ.Θ και προβολή σε βίντεο ανθρώπων που παίζουν αυτά τα όργανα. Παρατήρηση - σχολιασμός - ανάλυση. Τα παιδιά θα ζωγραφίσουν ή/και θα χρωματίσουν σχέδια των μουσικών οργάνων, που είναι ημιτελή ή άχρωμα, προκειμένου να εξοικειωθούν όχι μόνο με τον ήχο, αλλά και τη μορφή αυτών των οργάνων.
- Εκμάθηση παιδικών τραγουδιών, αλλά και εύκολων δημοτικών τραγουδιών από την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας και Θράκης κατάλληλα προσαρμοσμένα για παιδικές φωνές (Μήλο μου Κόκκινο, Αννούλα, Μαντζουράνα, κ.ά.). Αναφορά στη μουσική, αλλά και τη μετρική των στίχων. Κατανόηση των στίχων. Ανακάλυψη ιδιωμάτων και ιδιωματικών λέξεων και ερμηνεία.
- Κατασκευή παραδοσιακής φορεσιάς.
- Κατασκευή μάσκας.
- Κατασκευή φιγούρας "καραγκιόζη".
- Με ζωγραφική και κολάζ με χαρτόνια, υφάσματα, χρώματα και κλωστές τα παιδιά θα μάθουν για τα μέρη μιας παραδοσιακής φορεσιάς και τη χρηστικότητά τους, τις συνήθειες στη διακόσμηση και το συμβολισμό της αμφίεσης σε σχέση με την οικονομική κατάσταση και τον τόπο καταγωγής.
- Ασκήσεις ρυθμικής αγωγής με παραδοσιακά τραγούδια.
- Κινησιολογικά μοτίβα εμπνευσμένα από τη ρόκα και το αδράχτι.
- Εκμάθηση ενός παραδοσιακού χορού.
- Αναπαράσταση γλεντιού γάμου με τη μορφή χορογραφίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου