Πώς θα μάθει το παιδί να μελετά; Ένα προσφιλές θέμα συζήτησης των γονιών, από τη στιγμή που το παιδί θα ξεκινήσει την Α’ Δημοτικού. Ωστόσο, το πρώτο ερώτημα που θα πρέπει να θέσουν στον εαυτό τους οι γονείς που αγωνιούν για τις επιδόσεις του παιδιού τους, έχει να κάνει με τις προσδοκίες και τις απαιτήσεις που οι ίδιοι έχουν από εκείνο.
Μπορεί το σχολείο να έχει τις ίδιες απαιτήσεις από τους μαθητές, όμως δεν μαθαίνουν όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο. Το καθένα έχει το δικό του τρόπο μάθησης, που πρέπει να γίνεται σεβαστός.
Aν, ωστόσο, κάποιο παιδί κάθεται στο σπίτι με χαρά και προθυμία να κάνει μόνο του τις εργασίες του σχολείου, αυτό δείχνει πως αγαπά τη μάθηση. Aυτή είναι
η επιθυμία των περισσότερων γονιών. Δε χρειάζεται, όμως, να βάζετε το παιδί σας σε καλούπια. Kάτι τέτοιο θα ήταν άδικο, γιατί κάθε παιδί είναι μοναδικό, με τις δικές του ιδιαιτερότητες.
Τι θα πρέπει να γνωρίζετε:
- H επίδοση σχετίζεται με πολλά άλλα πράγματα και όχι απαραίτητα με τις ικανότητες του παιδιού, όπως με την ωριμότητά του, το κίνητρο για μάθηση, τη στάση του περιβάλλοντός του.
- Παρατηρήστε πώς μαθαίνει το παιδί σας. Ποια είναι τα δικά του χαρακτηριστικά, όταν κάθεται να διαβάσει.
- Eντοπίστε τα θετικά και τα αδύνατα σημεία του παιδιού σας και ενθαρρύνετέ το με βάση αυτά, βάζοντας σταδιακά στόχους.
- Tο σπουδαίο είναι, από την πρώτη κιόλας τάξη, το παιδί να συνειδητοποιήσει ότι η μελέτη είναι μια δική του υποχρέωση.
- Είναι πολύ σημαντικό για το ίδιο, κάθε μέρα, να μαθαίνει νέα πράγματα.
- Συμφωνήστε με το παιδί για το πρόγραμμα μελέτης στο σπίτι. Κουβεντιάστε ισότιμα πάνω σ’ αυτό. Δείξτε του εμπιστοσύνη αντί να του επιβάλλετε εσείς το πρόγραμμα μελέτης.
- Μάθετε το παιδί να βάζει στόχους και να δουλεύει σταδιακά για να τους πραγματοποιεί.
- Δεν έχει νόημα να προσπαθείτε να συγκρίνετε το παιδί σας με κάποιο άλλο που σας φαίνεται καλύτερο.
- Κάθε σας προσπάθεια με το παιδί που δεν τα πάει καλά στο σχολείο, πρέπει να χαρακτηρίζεται από ηρεμία και πνεύμα συνεργασίας. O θυμός διαταράσσει τη σχέση σας με το παιδί.
- Εμείς, οι γονείς, συχνά δεν έχουμε εμπιστοσύνη στα παιδιά μας. Νιώθουμε ότι με τη φωνή θα επιβληθούμε και θα φέρουμε αποτέλεσμα.
- Aν, παρά τις προσπάθειές σας, διαπιστώσετε ότι η απόδοση του παιδιού δεν ανταποκρίνεται στις ικανότητές του, ίσως χρειάζεται να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού ψυχολόγου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου