Tα παιδιά τα πηγαίνουν καλύτερα στο σχολείο, όταν οι γονείς τους δείχνουν ενεργό ενδιαφέρον για τα μαθήματά τους και τη σχολική τους επίδοση. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά καταλαβαίνουν ότι αυτό που κάνουν είναι σημαντικό και έχει αξία.
Βέβαια, το να βοηθάμε το παιδί μας στη μελέτη των σχολικών τους εργασιών δεν σημαίνει να είμαστε ώρες ατέλειωτες σε μια καρέκλα πάνω από τα βιβλία. Οι γονείς θα πρέπει να είναι υποστηρικτικοί απέναντι στο παιδί δείχνοντάς του ποιος είναι ο σωστός τρόπος μελέτης, οργανώνοντας τις εργασίες που έχει να κάνει, εξηγώντας ένα δύσκολο πρόβλημα ή ακόμη και παροτρύνοντας το παιδί να κάνει ένα διάλειμμα. Και που ξέρετε; Μπορεί στο τέλος να μάθουν και οι γονείς κάτι από αυτό...
Χρήσιμες συμβουλές:
1. Γνωρίστε τους δασκάλους του παιδιού και μάθετε τι ζητάνε.
Καλό θα ήταν να παρευρίσκεστε στις συναντήσεις γονέων - εκπαιδευτικών, που πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα, και να μάθετε ποιες είναι οι αρχές και οι στόχοι των σχολικών τους εργασιών, καθώς και με ποιο τρόπο θα μπορούσατε και εσείς να εμπλακείτε σε αυτές.
2. Φτιάξτε ένα καλό περιβάλλον μελέτης.
Σιγουρευτείτε ότι το παιδί θα κάτσει να μελετήσει σε ένα περιβάλλον ήσυχο και καλά οργανωμένο. Φροντίστε να έχετε όλα τα εφόδια (μολύβια, στιλό, χαρτιά, κόλλες, ψαλίδια, κ.ά.) κοντά του.
Σιγουρευτείτε ότι το παιδί θα κάτσει να μελετήσει σε ένα περιβάλλον ήσυχο και καλά οργανωμένο. Φροντίστε να έχετε όλα τα εφόδια (μολύβια, στιλό, χαρτιά, κόλλες, ψαλίδια, κ.ά.) κοντά του.
3. Οργανώστε ένα σταθερό πρόγραμμα μελέτης.
Κάποια παιδιά προτιμούν να μελετάνε το απόγευμα, αφού έχουν κοιμηθεί ή παίξει λίγο. Κάποια άλλα προτιμούν το βράδυ. Όποια και αν είναι η επιλογή του παιδιού, φροντίστε να είναι σταθερή.
4. Βοηθήστε τα να κάνουν ένα πρόγραμμα.
Όταν το παιδί έχει πολλά μαθήματα να μελετήσει ή μια μεγάλη εργασία να ολοκληρώσει, βοηθήστε το να οργανώσει το χρόνο εκτέλεσής τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μοιράστε τον όγκο εργασίας ανά ώρα με βάση τις δυνατότητες του παιδιού και προσθέστε ένα 15λεπτο διάλειμμα μετά από κάθε ώρα, το οποίο θα εφαρμόζετε με συνέπεια.
Όταν το παιδί έχει πολλά μαθήματα να μελετήσει ή μια μεγάλη εργασία να ολοκληρώσει, βοηθήστε το να οργανώσει το χρόνο εκτέλεσής τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μοιράστε τον όγκο εργασίας ανά ώρα με βάση τις δυνατότητες του παιδιού και προσθέστε ένα 15λεπτο διάλειμμα μετά από κάθε ώρα, το οποίο θα εφαρμόζετε με συνέπεια.
5. Περιορίστε τους διασπαστικούς παράγοντες.
Αυτό σημαίνει ότι την ώρα που μελετάει το παιδί δεν θα πρέπει να είναι ανοιχτή η τηλεόραση ή να ακούγεται δυνατή μουσική ή να χτυπάει το τηλέφωνο. Βέβαια, ένα τηλεφώνημα σε κάποιον συμμαθητή για να λάβει λίγη βοήθεια για κάποια εργασία, μπορεί να είναι και βοηθητικό.
Αυτό σημαίνει ότι την ώρα που μελετάει το παιδί δεν θα πρέπει να είναι ανοιχτή η τηλεόραση ή να ακούγεται δυνατή μουσική ή να χτυπάει το τηλέφωνο. Βέβαια, ένα τηλεφώνημα σε κάποιον συμμαθητή για να λάβει λίγη βοήθεια για κάποια εργασία, μπορεί να είναι και βοηθητικό.
6. Σιγουρευτείτε ότι το παιδί κάνει μόνο του τη δουλειά του.
Τα παιδιά θα πρέπει να σκέφτονται μόνα τους και να μαθαίνουν από τα λάθη τους. Οι γονείς μπορούν να προτείνουν κάποια πράγματα ή να δώσουν κάποιες γενικές κατευθύνσεις για τις εργασίες, που έχουν να κάνουν τα παιδιά τους. Αλλά είναι δουλειά των παιδιών να μελετήσουν τα μαθήματά τους.
7. Κινητοποιήστε τα παιδιά και ελέγξτε τις εργασίες τους.
Ρωτήστε τα τι εργασίες, τεστ ή διαγωνίσματα έχουν γι' αυτήν την εβδομάδα. Ενθαρρύνετέ τα, ελέγξτε αν έχουν ολοκληρώσει τη μελέτη τους καθημερινά και να είστε διαθέσιμοι για τυχόν απορίες και διευκρινίσεις.
8. Δώστε το καλό παράδειγμα.
Σας βλέπουν τα παιδιά σας να διαχειρίζεστε με σύνεση τα οικονομικά σας ή να διαβάζετε ένα βιβλίο; Τα παιδιά ακολουθούν αυτό που βλέπουν.
Σας βλέπουν τα παιδιά σας να διαχειρίζεστε με σύνεση τα οικονομικά σας ή να διαβάζετε ένα βιβλίο; Τα παιδιά ακολουθούν αυτό που βλέπουν.
9. Επιβραβεύστε την προσπάθεια και τη δουλειά τους.
Βάλτε ένα πινακάκι πάνω στο ψυγείο, στο οποίο θα σημειώνετε με Χ ένα κουτάκι κάθε φορά, που το παιδί ολοκληρώνει μια εργασία. Περηφανευτείτε μπροστά σε συγγενείς για την καλή δουλειά που κάνει το παιδί στο σπίτι.
10. Αν εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα, ζητήστε βοήθεια.
Συζητήστε το θέμα αυτό με τον / τη δάσκαλο / α του παιδιού. Κάποια παιδιά μπορεί να μην βλέπουν καλά στον πίνακα και να χρειάζονται γυαλιά. Άλλα παιδάκια μπορεί να χρειάζονται πιο εξειδικευμένη αξιολόγηση των μαθησιακών τους δεξιοτήτων ή του επιπέδου συγκέντρωσής τους.
Συζητήστε το θέμα αυτό με τον / τη δάσκαλο / α του παιδιού. Κάποια παιδιά μπορεί να μην βλέπουν καλά στον πίνακα και να χρειάζονται γυαλιά. Άλλα παιδάκια μπορεί να χρειάζονται πιο εξειδικευμένη αξιολόγηση των μαθησιακών τους δεξιοτήτων ή του επιπέδου συγκέντρωσής τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου