Πέμπτη 13 Απριλίου 2017

"Ψάρεψε τις λέξεις": Eκπαιδευτική δραστηριότητα για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες


Η ευρηματικότητα και η συμμετοχική διαδικασία στη διδασκαλία παιδιών με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες, αποδεικνύεται ο πιο αποτελεσματικός τρόπος μάθησης. Το ενδιαφέρον διατηρείται υψηλό, οι αισθήσεις διεγείρονται και η ικανότητα συγκέντρωσης επεκτείνεται και ενισχύεται.

Οι ασκήσεις που στοχεύουν στη φωνημική επίγνωση των παιδιών με Δυσλεξία/ μαθησιακές δυσκολίες, δηλαδή στην εκπαίδευσή τους να ακούν και να χειρίζονται όλα τα φωνήματα των λέξεων, πρέπει να γίνονται βιωματικά.

Η Κιναίθηση οδηγεί σε μεγαλύτερη επιτυχία τη μαθησιακή διαδικασία, όσον αφορά σε παιδιά με Δυσλεξία σε σχέση με τη στατική μάθηση. Τα δυσλεξικά παιδιά προτιμούν να συνδυάζουν τη κίνηση με την απόκτηση δεξιοτήτων και γνώσεων. Μια τέτοια άσκηση που ζευγαρώνει την κίνηση με τη φωνημική επίγνωση είναι και η "ψάρεψε τις λέξεις"!

Υλικά: καρτέλες με γράμματα, συνδετήρες, μαγνήτης σε καλάμι, χούλα χουπ ή χάρτινα πιατάκια ή χρωματιστά χαρτονάκια, μεγάλη μπάλα γυμναστικής ή καρέκλα.

Διαδικασία: Περνάμε σε κάθε καρτούλα που χρειαζόμαστε έναν συνδετήρα και τοποθετούμε ανακατεμένα τις κάρτες στα χούλα χουπ ή στα χάρτινα πιατάκια, τα οποία βρίσκονται στο έδαφος. Το παιδί μπορεί να κάθεται σε μια μεγάλη μπάλα ή σε μια καρέκλα και του δίνουμε το καλάμι με τον μαγνήτη. Ζητάμε από το παιδί να "ψαρέψει" την κατάλληλη λέξη που θα του υπαγορεύσουμε, π.χ. σοκολάτα. Οι λέξεις πρέπει να προσαρμόζονται πάντα με την ηλικία και το επίπεδο του παιδιού. Έπειτα, το παιδί τοποθετεί τις κάρτες με την σειρά που πρέπει, στο σημείο που του υποδείξαμε.

Η άσκηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για:

γράμματα
συλλαβές
λέξεις με συμπλέγματα
αριθμητικές πράξεις - αποτέλεσμα
μικρές φράσεις
σύνθεση προτάσεων


Τip: Για να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον η άσκηση, οι καρτέλες μπορούν να έχουν το σχήμα μικρών χρωματιστών ψαριών.

Αντωνία Κυρμίτση, Φιλόλογος ΒΑ - Ειδική Εκπαίδευση ΜΑ
Εξειδίκευση στις μαθησιακές δυσκολίες/δυσλεξία
mathainontas-diaforetika.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου