Μήπως, τελικά, ο παιδικός σταθμός ξυπνά το "τέρας" μέσα τους; Μια έρευνα του Oregon State University-Cascades επισημαίνει ότι πράγματι μερικά παιδιά προσχολικής ηλικίας παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς στον παιδικό σταθμό παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών να τα χειριστούν κατάλληλα. Σύμφωνα, όμως, με τα αποτελέσματα της ίδιας έρευνας που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Behavioral Development, είναι πιθανόν τα παιδιά αυτά να έχουν γενετική προδιάθεση σε προβλήματα συμπεριφοράς.
Προβλήματα συμπεριφοράς στον παιδικό σταθμό
Κατά την προσχολική ηλικία σημειώνονται σημαντικά αναπτυξιακά επιτεύγματα, τα οποία αποτελούν προϋποθέσεις για τη μετέπειτα ομαλή πορεία του παιδιού στο σχολικό και το κοινωνικό περιβάλλον. Παρόλ’ αυτά συνήθως 3 - 5 παιδιά σε κάθε τμήμα παιδικού σταθμού ή νηπιαγωγείου μπορεί να παρουσιάσουν προβλήματα στην ανάπτυξη της γλώσσας, δυσκολίες στην ένταξη στην ομάδα συνομηλίκων, αδυναμία βελτίωσης της ικανότητας αυτό-ελέγχου ή δυσκολίες στη λεπτή και την αδρή κινητικότητα.
Τα προβλήματα αυτά, αν δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα, είναι πιθανό να έχουν μακροπρόθεσμα σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στη μαθησιακή ικανότητα και την κοινωνική λειτουργικότητα του παιδιού, αλλά και να δυσχεράνουν τις σχέσεις σχολείου και οικογένειας.
Ωστόσο, η έγκαιρη παραπομπή ενός παιδιού στον ειδικό επηρεάζεται σημαντικά από το βαθμό βεβαιότητας του εκπαιδευτικού για το μέγεθος και το είδος των δυσκολιών του παιδιού, τις αντιλήψεις του για τη διαθεσιμότητα και την ποιότητα συνεργασίας των αρμοδίων υπηρεσιών, αλλά και το αίσθημα αυτό-αποτελεσματικότητάς του στην αντιμετώπιση τέτοιου είδους προβλημάτων.
www.semifind.gr
Όπως και να έχουν τα πράγματα, χρειάζεται να αφιερώσουμε χρόνο στα μικρά μας και να είμαστε διαρκώς στο πλευρό τους έτοιμοι να αφουγκραστούμε και να συζητήσουμε ό,τι τα απασχολεί!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου