Μια πολύ απλή και διασκεδαστική άσκηση με στόχο τη δημιουργία και ανάγνωση λέξεων. Βοηθά τα παιδιά στην ανάγνωση συλλαβών και τη σύνθεση λέξεων και είναι κατάλληλη για παιδιά δημοτικού. Ο βαθμός δυσκολίας θα είναι ανάλογος με την τάξη, αλλά και το μαθησιακό επίπεδο του παιδιού.
Θα χρειαστείτε:
χαρτόνια, μαρκαδόρους, ψαλίδι
Προετοιμασία:
Κόψτε μικρά ορθογώνια κομμάτια από τα χαρτόνια
Γράψτε λέξεις, χωρίζοντας σε συλλαβές. Δηλαδή, σε κάθε κομμάτι χαρτόνι να είναι γραμμένη μια συλλαβή.
3 τρόποι εφαρμογής
α) Βάλτε πάνω στο γραφείο του παιδιού μια λέξη ανακατεμένη (π.χ. ρα/πα/α/λι) και ζητήστε να τοποθετήσει σωστά τα κομμάτια για να φτιάξει μια λέξη (παραλία).
β) Βάλτε περισσότερες λέξεις ανακατεμένες για να τις ενώσει, όπως πρέπει να φτιάξει λέξεις.
γ) Βάλτε πολλά χαρτόνια συλλαβών ανακατεμένα και ζητήστε από το παιδί να φτιάξει όσες περισσότερες λέξεις μπορεί.
Αρχικά, ξεκινήστε με τρισύλλαβες λέξεις κι έπειτα προχωρήστε σε πολυσύλλαβες. Όσο πιο μεγάλες είναι οι λέξεις, τόσο αυξάνει ο βαθμός δυσκολίας. Μπορείτε μάλιστα να χρησιμοποιήσετε αυτή την άσκηση, όταν διδάσκετε την ορθογραφία λέξεων που ξεκινούν από κάποιο πρόθεμα, π.χ. λέξεις από επι, πρωτο, προ, κ.λπ.
Σοφία Τσιντσικλόγλου, Ειδική Παιδαγωγός
E-mail: sofiatsin@gmail.com
paidagwgos.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου