Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

Καλοκαιρινά παιχνίδια & μάθηση!

Καλοκαιρινές Δραστηριότητες για Παιδιά
Το καλοκαίρι για όλους -και ιδιαίτερα για τα παιδιά- σημαίνει περιπέτεια, ελευθερία, ευκαιρία για νέες δραστηριότητες και πιο έντονη κοινωνικοποίηση. Για τους γονείς είναι μια υπέροχη ευκαιρία να αφιερώσουν πιο πολύ χρόνο στα παιδιά τους, να συζητήσουν μαζί τα προβλήματά τους, να τα βοηθήσουν να δραπετεύσουν από την καθημερινότητα του χειμώνα και παρέα τους να αποδράσουν και οι ίδιοι!


Είναι η κατάλληλη ευκαιρία να υπάρξει χρόνος για κουβεντούλα, για πειράγματα, για βόλτες και για ξέγνοιαστο παιχνίδι εκτός προγράμματος. Παρακάτω προτείνονται κάποιες δραστηριότητες που προωθούν τόσο τη μάθηση όσο και την ψυχαγωγία!


Παίξτε με το παιδί σας ένα παιχνίδι φωνολογικής ενημερότητας! Λέτε μια λέξη π.χ. "παραλία", και το παιδί σας πρέπει να πει μια λέξη που να αρχίζει από το πρώτο γράμμα της λέξης που είπατε. Δηλαδή σε αυτή την περίπτωση η λέξη θα πρέπει να αρχίζει από "π".

Ζητήστε από το παιδί σας να σας διηγηθεί μία ταινία που είδε στην τηλεόραση. Σκοπός αυτής της δραστηριότητας είναι να εξασκηθεί το παιδί στις χρονικές αλληλουχίες και να μπορέσει να περιγράψει περιληπτικά αυτό που είδε π.χ. Τί έγινε στην αρχή; Τί έγινε μετά; Τί συνέβη στο τέλος; Ποιός ήταν ο πρωταγωνιστής; Περιγραφή πρωταγωνιστή, κ.λπ.

Το παιχνίδι του "Ναι - Όχι". Ο ένας παίχτης σκέφτεται μια οποιαδήποτε λέξη στο μυαλό του (ζώο, πράγμα, επάγγελμα) και ο άλλος προσπαθεί να μαντέψει τη λέξη αυτή κάνοντας μόνο ερωτήσεις που μπορούν να απαντηθούν με ναι ή όχι. Με αυτόν τον τρόπο ασκείται η κριτική και αφαιρετική σκέψη των παιδιών και είναι παράλληλα μια διασκεδαστική δραστηριότητα.

Ζητήστε από το παιδί σας να σας περιγράψει βήμα - βήμα καθημερινές δραστηριότητες. Για παράδειγμα: "τι πρέπει να κάνουμε για να φτιάξουμε ένα τοστ;", "τι κάνω κάθε πρωί;", "προετοιμασία ενός παιδικού πάρτι" και ό,τι άλλο αρέσει στο παιδί σας. Με αυτόν τον τρόπο το παιδί εμπλουτίζει το λεξιλόγιό του αλλά και την περιγραφική του ικανότητα.

Βρίσκουμε 5 πράγματα με το ίδιο χρώμα! Ψάχνουμε με τα παιδιά αντικείμενα μέσα στο χώρο το ίδιο χρώμα ή το ίδιο σχήμα.

Ας ξαπλώσουμε στο σκοτάδι και ας ακούσουμε τους ήχους. Δραστηριότητα προφορικού λόγου, αλλά και εξοικείωσης του παιδιού με το σκοτάδι και τους ήχους του.

Ας παίξουμε με τον καθρέφτη! "Έλα να κάνουμε γκριμάτσες πως είμαστε όταν είμαστε χαρούμενοι, θυμωμένοι, στεναχωρημένοι". Με αυτόν τον τρόπο ενδυναμώνουμε τους μυς του προσώπου, αλλά ερχόμαστε και σε επαφή με τα συναισθήματά μας

Tip: Στις καλοκαιρινές διακοπές ο πολύτιμος χρόνος των παιδιών δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χρησιμοποιείται για μάθηση μέσα από σχολικά βιβλία για επαναλήψεις. Κάτι τέτοιο μόνο γκρίνια, πίεση και αρνητικό κλίμα στην οικογένεια μπορεί να δημιουργήσει. Επίσης, προκαλεί επιπρόσθετο άγχος στο παιδί και μπορεί να το οδηγήσει σε αρνητική απόδοση τον επόμενο χειμώνα. Η μάθηση, άλλωστε, μπορεί να επιτευχθεί μέσα από άλλες πιο ευχάριστες δραστηριότητες για το παιδί και εσάς!

Με τη συνεργασία της λογοθεραπεύτριας Μαρίκας Μπαντανά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου