Καλό είναι καθώς το μωράκι μας μεγαλώνει σιγά - σιγά να αναλάβουμε και εμείς έναν πιο ενεργό ρόλο στην ανάπτυξή του. Μερικές πολύ χρήσιμες συμβουλές μάς δίνει η Μαρία Γκουγκούμη, Ψυχολόγος - Ειδική Παιδαγωγός.
Βάλτε στο μπάνιο του παιχνίδια που επιπλέουν, θα μάθει ότι μερικά πράγματα επιπλέουν στο νερό.
Βάλτε το μπροστά σε ένα καθρέφτη να δει το πρόσωπό του. Δείξτε του τα χαρακτηριστικά του προσώπου του και ονομάστε τα. Π.χ. "να η μύτη σου".
Δώστε του ένα παιχνίδι, που όταν το αγγίζει ή το κουνά, παράγει ήχο θα μάθει σιγά σιγά το αίτιο και το αποτέλεσμα.
Δώστε του να κρατά ένα μικρό κύβο (2,5 cm) σε κάθε χέρι. Δώστε του έναν τρίτο κύβο και περιμένετε να δείτε αν αφήσει κάποιον απ’ αυτούς που κρατά για να τον πιάσει. Αν δεν μπορεί και δυσανασχετεί δείξτε του τι να κάνει.
Δείξτε του εικόνες αντικειμένων. Αρχικά θα προσπαθήσει να πιάσει τα αντικείμενα. Σιγά, σιγά θα καταλάβει ότι η εικόνα ενός αντικειμένου δεν είναι το ίδιο το αντικείμενο.
Βάλτε μπροστά του ένα κύπελλο με χερούλι (πλαστικό ή μεταλλικό) ανάποδα. Δείτε αν το γυρίσει κανονικά, αν δεν το κάνει, δείξτε του.
Παίξτε "κρυφτό" με τα παιχνίδια του. Κάντε τα να εμφανίζονται από μπροστά του.
Δέστε ένα σπάγκο σ’ ένα κρίκο. Αφήστε τον κρίκο μακριά του και δώστε του να πιάσει την άκρη του σπάγκου. Αν δεν το καταφέρει να τραβήξει τον κρίκο δείξτε του πώς να το κάνει.
Βάλτε μπροστά του έναν κύβο. Δείτε αν θα τον πάρει. Στην αρχή μπορεί να απλώσει το χέρι του μακρύτερα από τον κύβο, γιατί δεν έχει μάθει να υπολογίζει τις αποστάσεις.
Μαρία Γκουγκούμη, Ψυχολόγος - Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά, Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας
grafwnimata.gr
Δώστε του να κρατά ένα μικρό κύβο (2,5 cm) σε κάθε χέρι. Δώστε του έναν τρίτο κύβο και περιμένετε να δείτε αν αφήσει κάποιον απ’ αυτούς που κρατά για να τον πιάσει. Αν δεν μπορεί και δυσανασχετεί δείξτε του τι να κάνει.
Δείξτε του εικόνες αντικειμένων. Αρχικά θα προσπαθήσει να πιάσει τα αντικείμενα. Σιγά, σιγά θα καταλάβει ότι η εικόνα ενός αντικειμένου δεν είναι το ίδιο το αντικείμενο.
Βάλτε μπροστά του ένα κύπελλο με χερούλι (πλαστικό ή μεταλλικό) ανάποδα. Δείτε αν το γυρίσει κανονικά, αν δεν το κάνει, δείξτε του.
Παίξτε "κρυφτό" με τα παιχνίδια του. Κάντε τα να εμφανίζονται από μπροστά του.
Δέστε ένα σπάγκο σ’ ένα κρίκο. Αφήστε τον κρίκο μακριά του και δώστε του να πιάσει την άκρη του σπάγκου. Αν δεν το καταφέρει να τραβήξει τον κρίκο δείξτε του πώς να το κάνει.
Βάλτε μπροστά του έναν κύβο. Δείτε αν θα τον πάρει. Στην αρχή μπορεί να απλώσει το χέρι του μακρύτερα από τον κύβο, γιατί δεν έχει μάθει να υπολογίζει τις αποστάσεις.
Μαρία Γκουγκούμη, Ψυχολόγος - Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά, Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας
grafwnimata.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου