Τρίτη 20 Μαΐου 2014

Γιατί να μαγειρέψω με το παιδί μου;


Η μαγειρική είναι ένας πολύ ευχάριστος τρόπος με τον οποίο μπορείτε να δώσετε πάρα πολλά ερεθίσματα στα παιδιά σας, βοηθώντας τα να εξασκήσουν αισθήσεις και δεξιότητες, όπως:


Λεπτή κινητικότητα: (ζύμωμα, ανακάτεμα)
Μαθηματική αντίληψη: (ένα αυγό, πολλά αυγά, σειρά των υλικών)
Αίσθηση του χρόνου (πόση ώρα θα το αφήσουμε στο φούρνο;)
Όσφρηση (μύρισες την κανέλα;)
Αφή (κολλάει το ζυμάρι;)
Όραση (φούσκωσε το κέικ; έλιωσε το βούτυρο;)
Ακοή (ακούς το νερό που βράζει;) και φυσικά και την
Γεύση

Όσο πιο μεγάλο είναι το παιδί σας (από 4 ετών π.χ.) τόσο περισσότερο μπορείτε να δίνετε έμφαση και στις ποσότητες που χρησιμοποιείτε.

Μαγειρική και μαθηματικά: Τι πρέπει να προσέξει;
  • Τον δείκτη της ζυγαριάς που δείχνει περισσότερο ή λιγότερο - ζητήστε του να σας πει πότε θα φτάσει ο δείκτης στον αριθμό 3 (για παράδειγμα 300 γρ.).
  • Την μια κούπα με το λάδι που γεμίζετε όχι έως την κορυφή, αλλά λίγο πιο κάτω (μισό ή ένα τέταρτο).
  • Τις 2 έως 3 γεμάτες κούπες αλεύρι που θα χρειαστείτε.
  • Θυμηθείτε οτι όσον αφορά τις μαθηματικές έννοιες, αυτό που σας ενδιαφέρει περισσότερο να μεταδώσετε, ειναι οι αναλογίες των υλικών και ότι οι αριθμοί μας βοηθούν να ελέγχουμε και να μετράμε -σε πόση αναλογία (πολύ ή λίγο) θα χρησιμοποιήσουμε ποια υλικά- για να υλοποιήσουμε τον στόχο μας.
  • Επικεντρώστε σε αυτές τις λέξεις: πολύ, λίγο, περισσότερο, λιγότερο, αριθμούς από το ένα ως το 5.
  • Δοκιμάστε και μια φορά τι θα γίνει εάν δεν μετρήσετε τα υλικά ή δώστε την ευκαιρία στο παιδί σας να μετρήσει με τον δικό του τρόπο τα υλικά, π.χ. με μια κουτάλα ή μια μεζουρίτσα, έτσι ώστε να μάθει μέσω του αποτελέσματος, βιωματικά δηλαδή, τη σημασία των αναλογιών και το νόημα της μέτρησης των υλικών. Ζητήστε να σας πει και πως μέτρησε τα υλικά -αρκετά πιθανόν να εφεύρει έναν νέο και πρωτότυπο τρόπο και μέτρησης των υλικών- αν ναι, δείξτε ενδιαφέρον για αυτή του την ιδέα.
  • Θα γίνει άραγε το κέικ αν βαλουμε τα υλικά χωρίς να ακολουθήσουμε συνταγή; Συζητήστε για το αποτέλεσμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου