Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

Το Ψηφιακό Παιχνίδι στην Εκπαίδευση


Η Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου, το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και το Βρετανικό Συμβούλιο σας προσκαλούν, την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014, στην πρωτότυπη εκδήλωση με θέμα: "Το Ψηφιακό Παιχνίδι στην Εκπαίδευση: Σχεδίαση, δημιουργία και χρήση". H εκδήλωση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και των ειδικοτήτων, σε γονείς και παιδιά. Για την παρακολούθηση των δραστηριοτήτων και των ομιλιών δεν είναι απαραίτητη η εξοικείωση με τον προγραμματισμό.

Οι επισκέπτες θα γνωρίσουν τις δυνατότητες που παρέχει σήμερα η τεχνολογία στην εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν Έκθεση ψηφιακών παιχνιδιών με εκπαιδευτικό στόχο, ενδιαφέρουσες σχετικές ομιλίες, αλλά και παρουσιάσεις του scratch, που επιτρέπει τη δημιουργία αυτοσχέδιων διαδραστικών παιχνιδιών, κινουμένων σχεδίων και ιστοριών. Σημειώνεται ότι η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη.

Επιπλέον, όλο τον μήνα Φεβρουάριο διοργανώνονται σχετικές ομιλίες ερευνητών στη Διαδραστική Έκθεση και σεμινάρια για εκπαιδευτικούς. Οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται με την υποστήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής.

Κεντρική εκδήλωση στο Ίδρυμα Ευγενίδου: Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

18:00 - 21:00 Έκθεση εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών στη Διαδραστική Έκθεση του Ιδρύματος Ευγενίδου
(Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών).
(Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας)

Στην έκθεση αυτή θα έχετε την ευκαιρία να δείτε πληθώρα παιχνιδιών στις ακόλουθες κατηγορίες:
  • Χωροευαίσθητα παιχνίδια περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης σχεδιασμένα από μαθητές γυμνασίου, παιχνίδια με πειρατές, παιχνίδια που βοηθούν τα παιδιά στην αντιμετώπιση και στη δημιουργική επίλυση των διαμαχών στο σχολικό περιβάλλον, παιχνίδια με "μαγικά φίλτρα" και διασκεδαστικούς χάρτες.
  • Παιχνίδια για κινητά και υπολογιστές με στόχο την εκπαίδευση αυτόνομης μετακίνησης για άτομα με αναπηρίες αλλά και την προετοιμασία σε θέματα αυτονομίας.
  • Παιχνίδια που έχουν σχεδιάσει και μας παρουσιάζουν σχολικές ομάδες.
18:00 - 19:30 Ομιλίες στο Αμφιθέατρο με θέμα: "Το Ψηφιακό Παιχνίδι στην Εκπαίδευση: Σχεδίαση, δημιουργία και χρήση" (Αμφιθέατρο).

Πρόγραμμα
  • 18:00 "Μαθαίνοντας με τα ψηφιακά παιχνίδια: μια ιστορία με δράκους, πριγκίπισσες και... θυμωμένα πουλιά" (Κώστας Καρπούζης, κύριος ερευνητής Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών - Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο).
  • 18:20 "Χρήση εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας στην τάξη" (Φώτης Λιαροκάπης, Διευθυντής Διαδραστικών Κόσμων, Πανεπιστήμιο Coventry, Τμήμα Πληροφορικής).
  • 18:40 "Διαδραστικά Παιχνίδια στο Kinect για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες: Διακρίνοντας τα πρώτα σημάδια αποτελεσματικότητας" (Συμεών Ρετάλης, καθηγητής Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστημίου Πειραιά).
  • 18:55 "Η αξιοποίηση παιχνιδιών στην εκπαιδευτική εμπειρία: ερωτήματα και προοπτικές" (Μαρία Σαριδάκη, ερευνήτρια του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, στην Εκπαίδευση και στα ΜΜΕ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών).
  • 19:10 Εκπαιδευτικοί που έχουν φτιάξει παιχνίδια στην τάξη μοιράζονται τις εμπειρίες τους.
  • 19:30 Ερωτήσεις.
  • 19:40 και 20:20 Παρουσίαση Scratch: Τι είναι, τι δυνατότητες έχει; (Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας). Το Scratch είναι μία νέα γλώσσα οπτικού προγραμματισμού, που επιτρέπει τη δημιουργία αυτοσχέδιων διαδραστικών ιστοριών, κινουμένων σχεδίων, παιχνιδιών, μουσικής και τέχνης. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί από παιδιά 8 ετών και πάνω, αλλά και από ενήλικες, ώστε να τους μάθει βασικές έννοιες προγραμματισμού. Μέσα από αυτές τις παρουσιάσεις οι ενδιαφερόμενοι θα μάθουν πώς μπορούν να φτιάχνουν εύκολα και γρήγορα δικά τους προγράμματα στο Scratch.
Σημείωση: Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη και δεν απαιτείται δήλωση συμμετοχής. Σε περίπτωση μεγάλης προσέλευσης στις εκδηλώσεις θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Σημειώνεται επίσης, ότι υπάρχει η δυνατότητα διερμηνείας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, κατόπιν έγκαιρης επικοινωνίας με γραπτό μήνυμα στο τηλέφωνο 6936 177.143 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση: rd@eugenfound.edu.gr.
Ίδρυμα Ευγενίδου. Λ. Συγγρού 387, Π. Φάληρο. Τηλ: 210 94.69.600.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου